ארה"ב מאיימת על טורקיה: אם תקנו את מערכת ה-S400 תהפכו לאוייבים

    מוטי סבן No Comments on ארה"ב מאיימת על טורקיה: אם תקנו את מערכת ה-S400 תהפכו לאוייבים

    לאחר שהכריזה טורקיה כי היא מעוניינת לרכוש מרוסיה את מערכת הנ"מ המתקדמת S-400 תוצרת רוסיה | משגרת היום ארה"ב איום מפורש לטורקיה כי אם תעשה זאת היא תהפוך לאויב רשמית, בגלל החשש לדליפת מידע רגיש לידי הרוסים

    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יומיים לאחר בחירתו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, משגרת היום (שלישי) ארה"ב איום מפורש אל עבר טורקיה, העניין: מערכת ההגנה הרוסית s-400 שאותה מעוניינת טורקיה לרכוש מידי הרוסים.

    העסקה מהווה איום על ארה"ב מכיוון שמערכות אמריקניות נמכרו לטורקיה במסגרת שיתופי הפעולה הביטחוניים, הכנסת טכנולוגיה רוסית עילית שנבנתה לזהות איומים אמריקנים בעיקר, תהווה פגיעה רצינית בחשיפת סודות צבאים אמריקנים.

    בשל כך עוזר מזכיר המדינה של ארצות הברית לענייני אירופה, ווס מיטשל, הודיע היום כי ארה"ב תטיל סנקציות על טורקיה אם תרכוש מערכת הגנה אווירית מסוג S-400 מרוסיה.

    עוד אמר מיטשל "הבהרנו בעבר כי במידה וטורקיה תרכוש את המערכות, יהיו לכך השלכות ונטיל סנקציות על פי "חוק ההתנגדות ליריבי אמריקה באמצעות סנקציות (CAATSA)", אמר מיטשל.

    במילים פשוטות טורקיה תהפוך לאוייבת של ארה"ב אם תקיים את העסקה. כזכור אחד מהתוצאות שיקרו ממהלך שכזה, הוא הקפאה של עסקת ה-F-35 ארה"ב אמורה לספק לטורקיה כמה עשרות מטוסים מהדגם החמקני, חברי קונגרס רבים קראו לנשיא לחזור בו מן העסקה, בשל התנהגותה של טורקיה.

     



    0 תגובות